Historia

Od polerowania srebra do polerowania lakierów samochodów.

Przez ponad 50 lat SONAX - jeden z wiodących producentów preparatów do pielęgnacji produktów - rozwija się produkuje w Neuburgu (Niemcy). Więcej niż 50 lat temu, Manfred Hoffman i jego ojciec podjęli działalność w branży produkcji politur samochodowych. Dzisiaj SONAX zatrudnia około 300 osób i generuje roczny obrót w wysokości ok. 60 milionów Euro.

Historia.

Historia marki SONAX sięga początku poprzedniego wieku. W Neuburgu, w 1905 roku, pradziadek obecnego właściciela wyodrębnił ziemię krzemionkową - wyjątkowo czysty minerał, który był stosowany w wielu pastach i politurach do domowego użytku. Po wojnie została opracowana pasta srebrowa i produkowana pod nazwą "Sona" - chwilowo odnosząca sukcesy, jednak ograniczona możliwościami rynku ze względu na zastosowanie. Stąd narodził się pomysł na opracowanie politury samochodowej.

"Sona" staje się SONAX.

Litera "X" - jako synonim wosku, który można znaleźć w każdej politurze samochodowej, została dodana do nazwy marki "Sona". Tak więc, 50 lat temu firma zaczęła działać w sektorze pielęgnacji pojazdów.

Początki były proste: czterech przedstawicieli SONAX podróżowało w pełni załadowanymi pojazdami VW Beetle. Liczył się bezpośredni kontakt z klientami. W tamtym czasie reklamy były nie do wyobrażenia.

Przełom nastąpił wraz z mrozem.

Krok po kroku dodawano kolejne produkty do pielęgnacji pojazdów. Nie wszystko okazywało się jednak sukcesem od początku: opracowano odmrażacz który był butelkowany w szklane butelki. Niestety, przy mrozie produkt zamarzał i rozrywał szklane opakowanie. W rezultacie, laboratorium w Neuburgu opracowało efektywny odmrażacz, który jako pierwszy pojawił się na rynku w aerozolu i okazał się hitem sprzedażowym podczas mroźnej zimy w 1962 roku.

Mocny profil marki.

W 1984 roku, kiedy Manfred Hoffmann jr. - dzisiejszy właściciel Hoffmann Group of Companies, wstąpił do firmy, obrót urósł do niesamowitej kwoty 30 milionów niemieckich marek. Jednakże większa część została osiągnięta przez marki handlowe, firmy naftowe i producentów samochodów. Dopiero w pierwszej połowie lat 80-tych firma z Neuburga zaczęła budować markę klasy premium związaną z pielęgnacją pojazdów. Jasny wizerunek marki, reklamy i pierwsze sponsoringi pomogły SONAX nabywać wciąż więcej świadomości wśród klientów.

Kolejnym impulsem do rozwoju przedsiębiorstwa było zjednoczenie Niemiec - od 1989 obroty podwoiły się w krótkim czasie. Dzisiaj SONAX jest reprezentowany w 8 krajach na całym świecie. Eksport wzrósł do 30 procent; spółki dystrybucyjne w Austrii i Holandii zapewniają obecność na rynkach lokalnych.