Marka

SONAX jest liderem rynku pielęgnacji pojazdów w Niemczech i jednym z wiodących producentów na świecie. Marka jest reprezentowana w ponad 100 krajach na całym świecie. Przez ponad 70 lat firma rozwijała i produkowała w Neuburgu nad Dunajem wysokiej jakości produkty do pielęgnacji pojazdów, aby sprostać najwyższym wymaganiom klientów. Niezależnie czy chodzi o motorsport, tuning, auto detailing czy świat klasyków: jeśli mamy na uwadze perfekcyjny wygląd pojazdów, SONAX zawsze musi być pod ręką, zarówno dla każdego kierowcy jak i profesjonalistów auto detailingu.

Od polerowania srebra do polerowania lakierów samochodów.

Historia firmy SONAX sięga 1903 roku. To właśnie wtedy Franz Hoffmann, pradziadek obecnego właściciela firmy, zaczął wydobywać ziemię krzemionkową w Neuburgu nad Dunajem. Ziemia krzemionkowa to niezwykle drobny i czysty minerał, który doskonale nadaje się do tworzenia różnego rodzaju past polerujących.

Po drugiej wojnie światowej Franz Hoffmann rozpoczął produkcję środków do pielęgnacji na bazie krzemionki. Marka „Sona” była używana głównie do domowych past do srebra; do produktów do pielęgnacji samochodu dodano „X” jako synonim wosku (wax) - tak narodził się „SONAX”.
Początek był prosty: czterech przedstawicieli SONAX przejechało przez Niemcy w pełni załadowanymi Volkswagenami Garbusami. SONAX stawiał na osobisty kontakt z klientami -jak na tamte czasy był to najlepszy sposób na reklamę.

Przełom nastąpił wraz z mrozem.

Krok po kroku dodawano kolejne produkty do pielęgnacji pojazdów. Nie wszystko okazywało się jednak sukcesem od początku: opracowano odmrażacz który był butelkowany w szklane butelki. Niestety, produkt zamarzał i rozrywał szklane opakowanie. W rezultacie, laboratorium w Neuburgu opracowało nowy, efektywny odmrażacz, który jako pierwszy pojawił się na rynku w aerozolu i okazał się hitem sprzedażowym podczas mroźnej zimy w 1962 roku.

Wspomniany przełom zgrał się w czasie wraz z niemieckim cudem gospodarczym. Od połowy lat sześćdziesiątych XX wieku SONAX dostarczał pierwsze w pełni automatyczne myjnie samochodowe z wysokiej jakości produktami do czyszczenia i pielęgnacji. Jednocześnie linia produktów do ręcznej pielęgnacji samochodów była stale rozwijana. Coraz więcej osób stawało się dumnymi właścicielami własnych 4 kółek. Coraz częściej w soboty objawiał się „rytuał własnoręcznego mycia auta” przez jego właściciel. Popyt na produkty do pielęgnacji samochodu gwałtownie wzrósł - a wraz z nim sukces marki SONAX.

Wkrótce SONAX otworzył się na kolejne rynki: przemysł rolny, handel przemysłowy, leśnictwo, budownictwo, inżynieria produkcji czy sektor sanitarny – wszystko to oparto na produktach premium SONAX.

Mocny profil marki.

W 1984 roku, kiedy Manfred Hoffmann jr. - dzisiejszy właściciel Hoffmann Group of Companies, wstąpił do firmy, obrót urósł do niesamowitej kwoty 30 milionów niemieckich marek. Jednakże większa część została osiągnięta przez marki handlowe, firmy naftowe i producentów samochodów. Dopiero w pierwszej połowie lat 80-tych firma z Neuburga zaczęła budować markę klasy premium związaną z pielęgnacją pojazdów. Jasny wizerunek marki, reklamy i pierwsze sponsoringi pomogły SONAX nabywać wciąż więcej świadomości wśród klientów.

Wspaniałe pomysły na sukces dziś i jutro

Dział badań SONAX pracuje nieustannie, aby stale ulepszać oryginalne receptury swoich produktów, by były jeszcze lepsze. Dzięki temu stałemu dążeniu do innowacyjności rynek nieustannie kieruje swoją uwagę na SONAX. Dziś produkty SONAX można kupić w ponad 100 krajach na całym świecie. Udział eksportu wzrósł do ponad 43 procent. Na całym świecie produkty SONAX są synonimem najwyższej jakości „made in Germany” i przekonują wyjątkową wydajnością oraz doskonałymi efektami. Rok po roku jakość tą podkreśla wiele pozytywnych testów i nagród niezależnych instytucji.

Pomimo szybkiej kariery od politury do srebra do światowej sławy producenta wysokiej jakości produktów do pielęgnacji, SONAX zawsze pozostawał firmą rodzinną z regionalnymi korzeniami.